25 استراتژی بازاریابی رستوران برای رشد – قسمت اول

25 استراتژی بازاریابی رستوران برای رشد – قسمت اول

مانند هر کسب و کاری، رستوران ها می توانند از بازاریابی به روش های خاصی بهره ببرند تا درآمد خود را افزایش دهند و پایگاه مشتریان خود را گسترش دهند. از طریق کانال ها و ابزارهای مختلف، یک رستوران ممکن است یک استراتژی بازاریابی جدید ایجاد کند که می تواند به آن کمک کند تا به اهداف خاص خود برسد. یادگیری در مورد روش هایی که رستوران ها می توانند خدمات و/یا محصولات خود را بازاریابی کنند می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد رویکرد بازاریابی برای رستورانی که در آن کار می کنید کمک کند.

در این مقاله، استراتژی‌های بازاریابی رستوران را مورد بحث قرار می‌دهیم، از جمله اینکه چرا آنها برای یک رستوران مهم هستند، صرف نظر از اینکه رستوران جدید یا تاسیس شده است، و 25 استراتژی بازاریابی رستوران را که ممکن است در رستوران خود امتحان کنید، به اشتراک می‌گذاریم.

چرا بازار یک رستوران؟

دلایل مختلفی وجود دارد که می خواهید یک رستوران بازاریابی کنید:

  • حفظ مشتری: با بازاریابی رستوران خود، می توانید شناخت برند را افزایش دهید که می تواند مشتریان را برای بازدید مجدد از رستوران شما تحت تاثیر قرار دهد.

  • ساخت کارکنان: بازاریابی رستوران می تواند به سرآشپزها، سرورها و دیگر متخصصان رستوران با استعداد کمک کند تا از فرصت های شغلی رستوران شما مطلع شوند.

  • دسترسی بیشتر: تلاش های بازاریابی مختلف می تواند به شما کمک کند به بازارهای جدیدی دست پیدا کنید که ممکن است فراتر از مشتری معمولی شما باشد. این می تواند شامل جمعیت شناسی مختلف یا افرادی باشد که در شهر رستوران سفر می کنند.

  • همکاری بهبود یافته: بازاریابی رستوران می تواند به شما در ایجاد روابط با جامعه و ایجاد روابط احتمالی با سایر پلتفرم ها و کسب و کارها برای گسترش دامنه دسترسی شما کمک کند.

این استراتژی های بازاریابی را برای افزایش فروش رستوران خود در نظر بگیرید:

 

1. روی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو کار کنید

بسیاری از مشتریان بالقوه رستوران به دنبال مکان های جدید برای غذا خوردن آنلاین هستند. کار بر روی بهینه‌سازی موتور جستجو می‌تواند به فهرست کردن وب‌سایت رستوران شما در میان اولین مواردی که در جستجوی مرتبط با رستوران ظاهر می‌شود، کمک کند و باعث بهبود دیده شدن و شهرت آن شود. برای انجام این کار، معمولاً باید محتوای با کیفیت پست کنید، وب سایت را برای مرور آسان کنید و به سؤالات مشتری به سرعت پاسخ دهید، همراه با سایر روش های مشابه.

2. از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی موثر برای ارتقای یک کسب و کار است، به خصوص زمانی که رضایت مشتری برای موفقیت آن بسیار مهم است، مانند رستوران. در منطقه جغرافیایی خود تحقیق کنید، موفق ترین اینفلوئنسرهای آنلاین را پیدا کنید و از آنها دعوت کنید تا رستوران شما را بررسی کنند. فالوورها و اعتبار آنها می تواند آگاهی از برند شما را افزایش دهد و مشتریان بیشتری را جذب کند.

3. یک سیستم تحویل آنلاین غذا ایجاد کنید

بسیاری از مشتریان دوست دارند غذای رستوران بخورند اما ترجیح می دهند آن را در خانه خود داشته باشند. راه اندازی یک سیستم تحویل آنلاین غذا می تواند مشتریان شما را افزایش دهد و مشتریان جدیدی را جذب کند. این راحتی اضافی می‌تواند بر مردم تأثیر بگذارد که در آینده به رستوران شما بیایند یا خدمات تحویل شما را به دوستان توصیه کنند.

4. از پلتفرم های رزرو آنلاین استفاده کنید

ثبت نام رستوران خود در یک پلت فرم رزرو آنلاین می تواند به شما امکان دسترسی به بسیاری از مشتریان بالقوه را بدهد که به دنبال مکان های جدید برای غذا هستند. این معمولا یک راه مقرون به صرفه برای نمایش خدمات رستوران شما و یک روش راحت برای بازدیدکنندگان رستوران برای رزرو میز است. این همچنین می تواند اعتبار شما را به عنوان رستورانی که مردم در آن رفت و آمد می کنند نشان دهد.

5. غذاهای جذاب بصری درست کنید و مشتریان را تشویق کنید که آنها را به رخ بکشند

داشتن ظروف با رنگ های روشن و به طور کلی زیبا می تواند مشتریان را تشویق کند از آنها عکس بگیرند و آنها را به صورت آنلاین ارسال کنند. می توانید با برگزاری مسابقات منظم که در آن بهترین عکس برنده جایزه می شود، این روند را تشویق کنید، که معمولاً شامل یک وعده غذایی رستوران است. داشتن یک یا چند عکس محبوب و پخش گسترده آنلاین می تواند یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی باشد که می توانید استفاده کنید.

6. به وفاداری مشتری پاداش دهید

کسب و کار رستوران معمولاً یک تجارت بسیار رقابتی است و وفاداری باید تشویق شود. می توانید برنامه های وفاداری و طرح های پاداش برای مشتریان مکرر ایجاد کنید. به عنوان مثال، ممکن است به خاطر بازدید منظم از رستوران شما و گفتن آن به دوستان خود، جوایز مختلفی به مشتریان بدهید.

7. از کمپین های تخفیف مبتنی بر کوپن استفاده کنید

بسیاری از مشتریان بالقوه اگر بتوانند با قیمتی مقرون به صرفه این کار را انجام دهند، مایلند رستوران جدیدی را امتحان کنند. ارائه تخفیف قابل توجه برای یک وعده غذایی یا ارائه بخش های خاصی از آن به صورت رایگان می تواند در ابتدا پرهزینه باشد، اما می تواند کسب و کار جدیدی ایجاد کند. شما ممکن است پس از صرف غذا، کوپن ارائه دهید تا او را تشویق کنید که برگردد.

8. برای تبلیغات آنلاین محلی پرداخت کنید

اکثر بازدیدکنندگان رستوران نسبتا نزدیک به موقعیت جغرافیایی رستوران زندگی می کنند. این امر باعث می شود تبلیغات آنلاین با هدف جغرافیایی راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه مرتبط باشند. اکثر پلتفرم های اصلی تبلیغات آنلاین به شما امکان می دهند افراد را بر اساس شهر محل سکونت یا کد پستی آنها هدف قرار دهید.

در پست های بعدی روش های بیشتر مارکتینگ را ارئه خواهیم داد

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *